Tiedote: LYYn Janne Hälinen SYL:n hallitukseen vuodeksi 2015

24.11.2014

Oikeustieteiden ylioppilas, tradenomi  Janne Hälinen on valittu Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) hallitukseen. SYL edustaa kaikkia Suomen n. 135 000 yliopisto-opiskelijaa. Valinta tehtiin liiton ylimmässä päättävässä elimessä, liittokokouksessa, Espoon Korpilammella lauantaina 22.11.2014.

Hälinen on toiminut vuoden 2014 Lapin yliopiston ylioppilaskunnan puheenjohtajana, sekä muun muassa Akava Lapin aluejohtoryhmän opiskelijajäsenenä ja Kansallinen sateenkaariryhmä – Kasary ry:n puheenjohtajana. Uuteen luottamustoimeen Hälinen tarttuu innostunein ja odottavaisin mielin:

”Tuntuu tosi hyvältä! Odotan innolla ensi vuoden haasteita, etenkin eduskuntavaaleja joissa opiskelijoilla on paljon pelissä. Maksuttoman koulutuksen turvaaminen ja korkeakoulukentän kehittäminen ovat keskiössä. Meillä on kasassa hyvä tiimi, joten mahtavaa päästä tekemään hommia yhdessä”, Hälinen toteaa.

Puheenjohtajaksi liittokokous valitsi 29-vuotiaan Jari Järvenpään Tampereen yliopiston ylioppilaskunnasta. Muut Hälisen kollegat ensi vuodelle ovat Lauri Lehtoruusu (AYY), Silja Silvasti (JYY), Iiris Niinikoski (HYY), Jussi Nieminen (TYY), ja Paula Martikainen (ISYY). Kokouksessa päätettiin myös ensi vuoden toimintasuunnitelmasta ja talousarviosta, sekä julkaistiin kaksi kannanottoa.

Lisätietoja:

Janne Hälinen